Bass

The Cranberries-Ode To My Family

호크준 2018. 11. 9. 11:35
728x90
반응형

The Cranberries-Ode To My Family 

 

Doo, doo, doo, doo, doo, doo, doo, doo... 

 

Understand the things I say, don't turn away from me

내 말을 좀 들어주세요, 날 외면하지 말아요

'Cause I've spent half my life out there, you wouldn't disagree

난 내 인생의 절반을 저 밖에서 보내왔으니까요, 당신은 그렇게 생각하지 않겠지만

Do you see me? Do you see? Do you like me? 

내가 보이기는 하나요? 보이나요? 날 좋아하긴 하나요?

Do you like me standing there? Do you notice? 

내가 저기 서 있어도 괜찮나요? 알아채기는 하나요?

Do you know? Do you see me? Do you see me?

알고 있나요? 내가 보이기는 해요? 내가 보이기는 해요?

Does anyone care? 

누가 신경이나 쓸까요?

 

반응형

Unhappiness where's when I was young

난 어릴 적에 불행했어요

And we didn't give a damn

그래도 우린 신경 쓰지 않았었죠 

'Cause we were raised

왜냐면 우린 삶을 즐거운 일로 생각하고, 우리가 원한다면 

To see life as fun and take it if we can

모두 이룰 수 있다고 배우며 자랐으니까요 

My mother, my mother

나의 어머니, 내 어머니

She hold me, she hold me, when I was out there

그녀는 절 지탱해주었죠, 붙들어 주셨어요, 내가 그곳에 있을 때

My father, my father

나의 아버지, 내 아버지

He liked me, oh he liked me

그는 절 좋아해 주셨어요, 절 좋아하셨어요

Does anyone care?

누가 신경이나 쓸까요?

 

 

Understand what I've become, it wasn't my design 

지금의 내 모습을 이해해주세요, 내가 의도한 게 아니었어요

And people everywhere think, something better than I am

 어떤 곳에서든 사람들은 생각하죠, 무언가 자신보다 더 나은 걸

But I miss you, I miss, 'cause I liked it

하지만 당신이 그리워요, 난 그리워요, 좋아했거든요

'Cause I liked it, when I was out there

난 좋았거든요, 내가 그곳에 있는 동안

Do you know this? 

아세요?

Do you know you did not find me

당신이 날 찾지 않았다는 걸

You did not find 

당신은 날 찾지 않았어요

Does anyone care? 

누가 신경이나 쓸까요?

 

 

Unhappiness where's when I was young

난 어릴 적에 불행했어요

And we didn't give a damn

그래도 우린 신경 쓰지 않았었죠 

'Cause we were raised

왜냐면 우린 삶을 즐거운 일로 생각하고, 우리가 원한다면 

To see life as fun and take it if we can

모두 이룰 수 있다고 배우며 자랐으니까요 

My mother, my mother

나의 어머니, 내 어머니

She hold me, she hold me, when I was out there

그녀는 절 지탱해주었죠, 붙들어 주셨어요, 내가 그곳에 있을 때

My father, my father

나의 아버지, 내 아버지

He liked me, oh he liked me

그는 절 좋아해 주셨어요, 절 좋아하셨어요

Does anyone care?

누가 신경이나 쓸까요?

 

 Doo, doo, doo, doo, doo, doo, doo, doo...

 

개콘 두근두근에 나와서 노래가사랑 전혀 상관없는 꼭 썸타는 노래같이 들리지만

가사는 전혀 아닌 곡이죠..

 사망한 돌도레스 오리오던을 기리며......

 

728x90
반응형